24 uur per dag, 7 dagen per week is onze receptenlijn actief (behalve tijdens vakanties). U kunt dus ook buiten de openingstijden uw herhaalmedicatie opgeven. De volgende werkdag na 15.00 uur zal uw geneesmiddel klaar voor u liggen in uw apotheek.
Spreekt u na de piep duidelijk de gegevens van diegene voor wie het recept bedoeld is:
• naam,
• geboortedatum,
• telefoonnummer,
• de naam van het geneesmiddel, sterkte en hoeveelheid,
• ook uw apotheek indien die niet in Rhoon gevestigd is,
• en of uw medicatie (in geval van medische noodzaak) thuis bezorgd moet worden.
Voor het afhalen van medicatie (hetzij in apotheek of kluisje) kunt u voor vragen daaromtrent terecht bij uw eigen apotheek. Mocht u gebruik maken van de sms-service en geen sms ontvangt, neem dan contact op met de apotheek.
U kunt er uiteraard ook voor kiezen om niet de receptenlijn te gebruiken, maar onze assistente persoonlijk te spreken en op deze manier uw herhaalrecept aan te vragen. Indien u zich aanmeldt bij MijnGezondheidnet, kunt u via de app ook uw herhaalrecepten aanvragen (zie meer info hieromtrent bij Nieuws).
Vakantie
Tijdens onze vakanties kunt u voor uw herhaalrecept terecht bij uw apotheek.