We hebben ons afspraken beleid een poosje geleden aangepast. We willen graag dat iedereen die een afspraak bij de huisarts wil maken, ook daadwerkelijk dezelfde dag terecht kan en geen lange tijd hoeft te wachten eer ze terecht kunnen. Hieronder kunt u lezen hoe dit afspraken beleid in zijn werk gaat.
Afspraak maken met de arts: wanneer u ‘ s morgens tussen 8.00 en 9.00 uur belt garanderen we u dat u een afspraak kunt krijgen voor dezelfde dag, mits medisch noodzakelijk. De assistente voert hierbij triage uit, om een inschatting te maken van de urgentie en hoeveel tijd er ingepland moet worden, voor uw afspraak. Dit betekent dat zij u zal vragen wat de reden is waarvoor u een afspraak zou willen maken met de arts. In vele gevallen zal de assistente u al kunnen helpen met de medische problemen, wij verzoeken u dan ook vriendelijk om hier uw medewerking aan te verlenen.
Een consult is 10 minuten, hiervoor geldt 1 medische vraag is 1 consult. Indien u denkt meer tijd nodig te hebben of meerdere vragen (max 2 per dag) heeft, graag bij de assistente aangeven. Zij kan een inschatting maken hoeveel tijd er gereserveerd moet worden. Hierdoor proberen we zoveel mogelijk om uitlopen van het spreekuur te voorkomen zodat u ook op uw afgesproken tijd aan de beurt zal zijn.
Uiteraard kunt u ook afspraken verder vooruit plannen. De assistente mag elke dag vrij afspraken maken tussen 8.30 – 9.10 uur, hierbij geldt dat vol, vol is. Voor het maken van deze afspraken gelden geen vaste tijden, u kunt hiervoor de hele dag bellen met de assistente.
Afspraak maken bij de assistente: voor controle bloeddruk, het toedienen van injecties, aanstippen wratjes e.d. kunt u de gehele dag bellen om een afspraak te plannen. Op sommige dagen kan dat vroeger in de ochtend, de assistente zal u daar graag over informeren.
Afspraak bij de POH GGZ/psycholoog kunt u ook bij de assistentes maken.